Efter ungarna kommit till skolan och frukosten blivit uppäten gick jag till gymmet och cyklade. Sky var på flygplats och hämtade Monica som landat 07:10. Trafiken måste ha flutit på bra då hon kom hem till GVV innan jag ens tränat klart. Ca en timma efter ankomst kommit for vi till Flowermarket och köpte blommor innan vi for till Nina på mahjong och bubbel. Vi åt en god lunch på en takterass i den härliga solen och stackars Monica som i kroppen skulle äta frukost fick dricka både bubbel och rosé. Vi skulle åkt till Fanricmarket men kom på i sista sekund att Emma behövde bilen och vi for hem. När Emma var avlämnad hos kompis och Viktor med kompisar på gympan for Monica och jag till Pearlmarket och vandrade runt samt till Carrefour för lite handling. Vår gäst höll ut länge och utan ett enda klagomål

Idag var det dags för kvartalstädning och ca 8 personer ramlade i huset med städsaker i högsta hugg!!! Jag för min del åkte ner till Nina för husesyn i nya lägenheten och en kopp te.
Härlig utsikt och fin lägenhet.

Helene kom och vi mötte även upp Åsa innan vi åkte mot ett ställe som tillverkar möbler. Jäklar va långt bort vi åkte!!!!!
Efter några om och men hittade vi ett skamfilat hus och åkte upp till våning 3. Här fann vi ett stort rum med en massa möbler och då främst stolar och fotöljer.
Japp, jag vill ha allt!!!!!! Som vanligt!!!!!!!
Vi fotade, kollade priser och önskade mer plats och pengar!!!
Vid 12:00 påbörjade vi den långa och trafiktäta resan tillbaka och oj va hungriga vi var innan vi åter nådde de franska kvarteren. Vi tog oss till Furgeson Lane som visade sig ha en knippe mysiga restauranger på en innergård. Jag älskar att hitta såna mysiga nya ställen. Vi åt en riktigt god lunch på en italiensk restaurang och fick förätt, varmrätt och ett glas vin för 88 kr. Vinet var riktigt gott!!! Ett besök hos avokadoladyn för köp av ost (billig konstigt nog) och creamfrech innan vi for mot Hongqiao. Hemma igen i Green Valley vid 3 och kan konstatera att dagen varit mycket trevlig. Jag har sagt det förut och säger det igen, Shanghai är bra underbart!!!

Trafiksäkert resande!?

Helene hos avokadoladyn.
Lagom mamma for hem till Sverige så jobbade jag tre dagar på golftävlingen som var här i Shanghai i helgen. Slit och släp och ingen vila (jo jo).
För info så vann en kines och jag hade äran att se honom spela det sista jag gjorde i lördags. Söndagen tillbringades hemma med städning av garderober, träning och sen ta med min man ut på en öl i solskenet nere på Laowei dje. Samma sekund som mamma satte sig på planet kom sommaren och med den det varma vackra vädret.  Idag måndag, har jag bråkat med Green Valley om vår strulande AC vilken just nu efter flera besök faktiskt fungerar hyfsat. Jag fortsatte min städning i skåp och lådor även idag och nu är badrumsskåp på övervåningen städade och rensade. Vid halv 3 for jag till IKEA för att handla lite mat. Jag passade även på att springa igenom hela IKEA för att plocka på mig lite småsaker. Viktigast var ytterligare krokar att hänga väskor på men klantig/glömsk som jag är la jag ifrån mig den i butiken och kom hem utan. Tur att jag inte betalat den i alla fall. Undrar om det är en signal att jag ska sluta köpa väskor istället för att köpa fler hängaordningar till dem. Jag är i städartagen just nu men också helt såld på Mr Darcy. Haft Jane Austin maraton och jag ÄLSKAR allt med dessa filmer. Kläder, hur de pratar och agerar. Sen är det viktigt att det är rätt filmer, de engelska är överlägset bättre är det ofta amerikanska skräpet.
Plötsligt mindes jag läkarens ord "Du är fet" och jag gick utan större bekymmer till gymmet vid halv 6. Körde 45 min trappmaskin innan jag gick hem och käkade Mac Donalds och så jag undrar varför jag inte går ner i vikt ha ha.